NAJČEŠĆA PITANjA I ODGOVORI

1. Da li u opštini Voždovac postoji besplatna pravna pomoć i koje je radno vreme?

U Gradskoj opštini Voždovac postoji besplatna pravna pomoć, u okviru koje pravnik daje pravne savete, usmeno i pismeno.
Građani se mogu javiti radnim danima u vremenu od 08 do 16 časova, u sobu 15, u prizemlju zgrade Opštine. Kontakt telefon je: 244-1071/lok. 115

2. Koje je radno vreme šaltera pisarnice i  overe dokumenata (prepisa, potpisa, punomoćja i ugovora) i koji su iznosi administrativnih taksi?

Šalter overe dokumenata radi svakog radnog dana do 16:30 č, a subotom od 09 do 12 časova. Šalter pošte koja vrši sve uplate radi od 08 do 16  časova, a subotom od 09 do 12 časova.

Sve informacije o radnom vremenu možete pogledati na našoj internet
stranici:  vodič za građane, a iznosi administrativnih taksi nalaze se na stranici: overa prepisa, potpisa i rukopisa. 

3. Kome da se obratim za čišćenje otpada, obraslog šiblja i korova oko zgrade?

Ukoliko se navedena javna površina ne nalazi u planu čišćenja JKP „Gradska čistoća“ možete se obratiti Eko patroli opštine Voždovac (kontakt tel. 244-1071/176; e-mail: ekopatrola@vozdovac.rs), koja vrši čišćenje u okviru svojih mogućnosti i nadležnosti. Ukoliko je  čišćenje javne površine u nadležnosti JKP „Gradska čistoća“ kontaktirajte ih putem telefona 2822-916; e-mail: infocentar@gradskacistoca.rs. Njihova adresa je Pogon „Voždovac“ , Milana Toplice br. 1a.

4. Gde mogu da proverim iznos dugovanja poreza na imovinu i gde se prijavljuje porez?

Uprava prihoda Voždovca, gde se prijavljuje i plaća porez na imovinu fizičkih lica, nalazi se u zgradi Gradske opštine Voždovac, Ustanička 53, bočni ulaz sa leve strane, kontakt tel. 244-3192. Sve ostale informacije o plaćanju poreza možete pogledati na stranici Poreske uprave: www.poreskauprava.gov.rs.

5. Gde mogu da dobijem izvod iz matične knjige rođenih (umrlih, venčanih) i gde može da se zakaže venčanje?

Izvode iz matičnih knjiga (preuzimanje obrazaca) izdaje matična služba u Uslužnom centru opštine Voždovac (Sekretarijat za upravu Gradske uprave grada BeogradaOdeljenje za lična stanja građana, vođenje matičnih knjiga i izborna prava Voždovca – Ustanička 53, bočni ulaz sa desne strane). Venčanje se može zakazati u matičnoj službi u prizemlju zgrade: sobe br. 44, 45 i 46; tel. 244-7247.

6. Koja je procedura za dobijanje odobrenja za seču stabala?

Zahtev za odobrenje za seču stabala podnosi se pismeno putem pisarnice Gradske opštine Voždovac (u Uslužnom centru), kako bi Odeljenje za komunalno stambene i građevinske poslove uzelo u obradu predmet. Zahtev se prosleđuje Sekretarijatu za komunalno-stambene poslove, Komisiji za seču, Kraljice Marije 1, na osnovu čijeg zapisnika sa nalazom i mišljenjem se odlučuje o zahtevu.

7. Kome da se obratimo i koja je procedura da se preda zahtev za rekonstrukciju igrališta/parkića/terena u našem kraju?

Zahtev možete uputiti pismeno Veću opštine Voždovac na pisarnici u Uslužnom centru (e-pošta: vece@vozdovac.rs). Ukoliko Opština nema dovoljno finansijskih sredstva u budžetu za navedenu namenu, zahtev će biti prosleđen JKP „Zelenilo – Beograd“, u čijoj je nadležnosti uređenje dečijih igrališta, kako bi se uvrstio u njihov godišnji plan. Zahtev se može uputiti i direktno JKP „Zelenilo Beogradu“ putem mejla: info@zelenilo.rs.

8. Kako se može prijaviti nezakonito izgrađen objekat radi ozakonjenja?

Da biste započeli postupak ozakonjenja treba da popunite Obaveštenje o nezakonito izgrađenom objektu.
Popunjen obrazac i potvrdu o uplaćenoj taksi u iznosu od 300,00 dinara, možete predati  na šalteru Ozakonjenje objekata u Uslužnom centru opštine Voždovac ili putem elektronske pošte: ozakonjenje@vozdovac.rs

Uplatu u iznosu od 300,00 din. izvršiti
– na račun: 840-742221843-57
– poziv na broj: 97 41-019
– svrha uplate: Republička administrativna taksa,
– primalac: PU Voždovac

 9. Da li postoji mogućnost  naručivanja dokumenata putem veb sajta Opštine?

Na žalost, GO Voždovac trenutno nije u mogućnosti da obezbedi poručivanje dokumenata putem veb prezentacije.

10. Koji je  postupak za sprovođenje objedinjene procedure za izdavanje građevinskih dozvola?

Zahtev je inicijalni akt kojim se pokreće objedinjena procedura koja obuhvata postupanja nadležnih organa po zahtevu građanki i građana, a odnosi se na izgradnju, dogradnju ili rekonstrukciju objekata.

Objedinjena procedura uključuje izdavanje građevinske dozvole, odnosno rešenja iz čl. 145. Zakona o planiranju i izgradnji, prijavu radova, pribavljanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju, izdavanje upotrebne dozvole, pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu, pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja.

U skladu sa članom 8a Zakona o planiranju i izgradnji, čije se odredbe primenjuju od 1. januara 2016. godine, podnošenje zahteva, razmena dokumenata i podnesaka u objedinjenoj proceduri obavljaju se elektronskim putem.

Sva akta koja u vezi sa objedinjenom procedurom donose nadležni organi i imaoci javnih ovlašćenja, kao i podnesci i dokumenti koji se dostavljaju u objedinjenoj proceduri, uključujući i tehničku dokumentaciju, dostavljaju se u formi elektronskog dokumenta.

Zahteve za izdavanje odobrenja koja se izdaju u postupku objedinjene procedure u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji,  možete podneti na zvaničnoj internet stranici Agencije za privredne registre Republike Srbije.

Zarad lakšeg i jednostavnijeg pokretanja procedure pripremili smo dokument koji ima za cilj da predupredi greške i propuste i ubrza postupak 10 najčešćih grešaka podnosilaca zahteva u objedinjenoj proceduri.